Yazar |
Mesaj |
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:45 (UTC) Mesaj konusu: Sitenizi taşımaya yönelik ipuçları |
|
|
Sitenizi taşımaya yönelik ipuçları
Sitenizi yeni bir etki alanına taşımayı planlıyorsanız, burada; sitenizin Google arama sonuçlarındaki sıralamasın korumanıza yardımcı olacak bazı ipuçları verilmektedir. Amacınız, kullanıcılar sitenizin bağlantılarını tıkladığında 404 (Dosya Bulunamadı) hatalarının çıkmamasıdır.
Etki alanınızı marka değişimi veya sitenin yeniden tasarımı nedeniyle değiştiriyorsanız, bunu iki aşamada yapabilirsiniz: Önce sitenizi taşıyın, sonra yeni tasarımı devreye sokun. Bu, kullanıcılarınızın işlemin herhangi bir aşamasında göreceği değişim miktarını kontrol eder ve sürecin daha sorunsuz olmasını sağlar. İstediğinizde değişiklik sayısını sınırlamak beklenmedik çalışma biçimleri olduğunda sorun çözmeyi de kolaylaştırır.
Eski sitenizdeki sayfaları kalıcı olarak yeni sitenize yeniden yönlendirmek için 301 yeniden yönlendirmesini kullanın. Bu, kullanıcılara ve arama motorlarına sitenizin kalıcı olarak taşındığını bildirir. Tüm içeriğinizi taşımadan önce bir bölümü veya dizini taşıyıp yeniden yönlendirmenizi ve yönlendirmelerinizin doğru şekilde çalışıp çalışmadığını görmek için test etmenizi öneririz.
Eski sitenizin tüm trafiğini yeni ana sayfanıza tek bir defada yönlendirmeyin. Bu 404 hatalarının çıkmasını önler, ancak kullanıcılar için iyi bir deneyim sunmaz. Daha fazla iş çıkarır, sayfadan sayfaya yönlendirme ise tutarlı ve sorunsuz bir kullanıcı deneyimi sağlarken, Google'da sitenizin sıralamasını korumaya yardımcı olur. Eski siteniz ile yeni sitenizdeki sayfalar arasında birebir eşleşme yoksa (önerilen), eski sitenizdeki her sayfanın en azından benzer içerikli yeni bir sayfaya yönlendirildiğinden emin olun.
Sitenizdeki sayfalara ilişkin hem harici hem de dahili bağlantıları kontrol edin. Yapılacak en uygun şey sizin sitenize bağlanan her sitenin web yöneticisi ile görüşmek ve yeni etki alanınızdaki sayfaya götürecek şekilde bağlantıları güncellemelerini istemektir. Ancak pratikte bu mümkün değilse, gelen bağlantıları içeren tüm sayfaların yeni sitenize yeniden yönlendirildiğinden emin olun. Eski sitenizin içindeki dahili bağlantıları da kontrol etmeli ve yeni etki alanınıza götürecek şekilde güncellemelisiniz. İçeriğiniz yeni sunucunuza yerleştirildikten sonra, sitenizde bozuk eski bağlantılar olmadığından emin olmak için Xenu gibi bir bağlantı denetleyici kullanın. Bu özellikle orijinal içeriğinizde göreli bağlantılar (örneğin, ../tarifeler/çikolata.html) yerine, mutlak bağlantılar (örneğin, www.example.com/mutfak/tarifeler/çikolata.html) varsa önemlidir.
Karışıklık olmaması için yapılacak en iyi şey eski site etki alanınızın kontrolünü en az 180 gün elde tutmaktır.
Sitenizi Web Yöneticisi Araçları hesabına ekleyin ve sahipliğini doğrulayın.
Yeni sitenizdeki URL'leri listeleyen bir Site Haritası oluşturup gönderin. Site Haritası göndermek, yeni sitenizde normalde bulamayacağımız sayfaları Google'a bildirmek için bir yol sağlar.
Bu adımların tümünü uyguladıktan sonra, her şeyin düzgün şekilde yürüyüp yürümediğini kontrol etmek için Web Yöneticisi Aracı verilerinizi kullanabilirsiniz. Tüm bu değişikliklerin devreye girebilmesi için biraz zaman gerekir, burada; sürecin düzgün ilerleyip ilerlemediğini kontrol etmenin birkaç yolu gösterilmektedir:
Eski siteden yapılan 301 yönlendirmelerinin düzgün çalıştığından ve yeni sitenin istenmeyen 404 hataları görüntülemediğinden emin olmak için hem eski hem de yeni sitenizde web tarama hataları olup olmadığını kontrol edin.
Yeni siteniz için bir Site Haritası oluşturup gönderdiyseniz, Site Haritası ayrıntıları sayfasını kullanarak, Site Haritanızdaki URL'lerden kaçını tarayıp dizine eklediğimizi öğrenebilirsiniz. ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:46 (UTC) Mesaj konusu: AJAX ile geliştirilmiş siteler |
|
|
AJAX ile geliştirilmiş siteler
Birçok web yöneticisi sitelerindeki kullanıcı deneyimini artırmaya, etkili web uygulamaları gibi dinamik sayfalar oluşturmaya yönelik AJAX kullanma avantajlarını keşfetmiştir. Ancak teknoloji dikkatli bir şekilde uygulanmadığı taktirde, Flash gibi AJAX da, bir sitenin arama motorları tarafından dizine eklenmesini zorlaştırabilir. AJAX ile ilgili iki ana arama motoru sorunu vardır: Arama motoru bot'larının içeriğinizi görebilmelerini sağlamak ve gezinmenizi görebilmelerini ve izleyebilmelerini sağlamak.
Googlebot, HTML bağlantılarının yapısını anlama konusunda mükemmel olmasına karşın, gezinme için JavaScript kullanan sitelerde yolunu bulma konusunda güçlük çekebilir. JavaScript'i anlama konusunda iyi bir iş çıkarmaya çalışıyoruz, ancak sizin Google ve diğer arama motorları tarafından taranabilen bir site oluşturmaya yönelik en iyi çözümünüz, içeriğinize HTML bağlantıları vermektir.
Erişebilirlik için tasarım
Web yöneticilerine, sayfaları sadece arama motorlarına değil, kullanıcılara da yönelik olarak hazırlamalarını öneriyoruz. AJAX sitenizi tasarlarken, JavaScript uyumlu tarayıcılar (örneğin, ekran okuyucuları veya mobil cihazlar kullanan kişiler) kullanamayan kullanıcılar da dahil olmak üzere, kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını düşünün. Sitenizin erişilebilirliğini test etmenin en kolay yollarından birisi, JavaScript devre dışıyken sitenin önizlemesini gerçekleştirmek veya Lynx gibi bir salt metin tarayıcısında siteyi görüntülemektir. Bir siteyi salt metin olarak görüntülemek, resimlere veya Flash'a katıştırılmış metin gibi Googlebot'un görmekte zorluk çektiği diğer içeriği de tanımlamanıza yardımcı olacaktır.
İç Çerçevelerden Kaçının - ya da içeriklerine ayrı olarak bağlantı verin
İç Çerçeveler yoluyla görüntülenen içerik dizine eklenmeyebilir ve Google'ın arama sonuçlarında görüntülenmeyebilir. İçerik görüntülemek için İç Çerçeve kullanmaktan kaçınmanızı öneririz. İç Çerçeveler eklerseniz, Googlebot'un bu içeriği tarayabilmesi ve dizine ekleyebilmesi için, görüntüledikleri içeriğe ek metin tabanlı bağlantılar sağlamayı unutmayın.
Kademeli iyileştirmelerle geliştirin
Sıfırdan başlıyorsanız, en doğru yaklaşım sitenizin yapısını ve gezinmeyi sadece HTML'den yararlanarak oluşturmaktır. Ardından, sitenin sayfalarını, bağlantıları ve içeriği yerleştirdikten sonra görünümü ve arayüzü AJAX ile renklendirebilirsiniz. Googlebot HTML'yi memnuniyetle incelerken, modern tarayıcılara sahip kullanıcılar sunduğunuz AJAX avantajlarından faydalanabilir.
Elbette, Ajax işlevselliği için JavaScript gerektiren bağlantılarınız olacaktır. Web geliştirici Jeremy Keith bu tekniği Hijax olarak adlandırmıştır ve bu teknik, AJAX ile statik bağlantıların birlikte kullanılmasını sağlamanın bir yoludur.
Bağlantılarınızı oluştururken, onları, JavaScript işlevi çağırmalarının yanı sıra statik bir bağlantı da sunacak şekilde biçimlendirin. Bu yolla, JavaScript kullanıcıları için AJAX işlevselliğine sahip olursunuz ve JavaScript kullanıcısı olmayanlar da komut dizisini yok sayıp bağlantıyı izleyebilirler. Örneğin:
<a href="ajax.htm?foo=32" onClick="navigate('ajax.html#foo=32');
return false">foo 32</a>Statik bağlantı URL'sinin, AJAX kodu tarafından kullanılan (#foo=32) kod parçası yerine (?foo=32) parametresine sahip olduğuna dikkat edin. Arama motorlarının URL parametrelerini tanıyıp, kod parçalarını genellikle yok saymaları nedeniyle, bu önemli bir husustur. Artık statik bağlantılar sunduğunuz için, kullanıcılar ve arama motorları paylaşmak veya başvurmak istedikleri içeriğe bağlantı verebilirler.
Tarama kabiliyetimizi sürekli geliştirmemize rağmen, HTML bağlantılarının kullanımı sitenizin yapısını daha iyi anlamamıza (ve diğer arama motorlarının, mobil cihazların ve kullanıcıların da daha iyi anlamasına) yardımcı olan etkin bir yöntem olarak kalmaktadır.
Yönergeleri uygulayın
Burada açıklanan ipuçlarının yanı sıra, bir siteyi Google ve kullanıcılarınız için nasıl iyileştirebileceğinize yönelik bilgiler için Web Yöneticisi Yönergelerimizi incelemenizi öneririz. Yönergeler, gizli JavaScript yönlendirmeleri dahil olmak üzere, kaçınılması gereken bazı uygulamalara da işaret etmektedir. Uyulması gereken genel bir kural, kullanıcılara kapasitelerine göre farklı deneyimler sunarken, içeriğin aynı kalması gerektiğidir. Örneğin, Wysz'nin Hamster Çiftliği için bir sayfa oluşturduğumuzu düşünelim. Sayfanın en üstünde "Wysz'nin Hamster Çiftliği" başlığı ve altında da en son gelen hamsterların AJAX destekli slayt gösterisi bulunmaktadır. Aynı sayfada JavaScript'in devre dışı bırakılması, aşağıdaki ek metni görüntüleyerek kullanıcıyı şaşırtmamalıdır:
Wysz'nin Hamster Çiftliği -- hamsterlar, en iyi hamsterlar, ucuz hamsterlar, bedava hamsterlar, evcil hayvanlar, çiftlikler, hamster çiftlikleri, dans eden hamsterler, kemirgenler, hampsterler, hamserlar, en iyi hamster kaynağı, evcil hayvan oyuncakları, dans dersleri, sevimli, hamster numaraları, evcil hayvan maması, hamster'ların doğal ortamları, hamster otelleri, hamster doğum günü fikirleri ve daha fazlası!Daha iyi bir uygulama, JavaScript etkinleştirilsin veya etkinleştirilmesin aynı metni görüntüler, üstelik en iyi senaryoya göre JavaScript kullanıcısı olmayan kullanıcılara slayt gösterisinin HTML sürümünü sunar. Gizli metin hakkında daha fazla bilgi.
Bu bilgi yararlı oldu mu? ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:46 (UTC) Mesaj konusu: Yorum spam'larını engelleme |
|
|
Yorum spam'larını engelleme
Yorumlar, web yöneticilerinin topluluk ve okuyucu kitlesi oluşturmaları için mükemmel bir yoldur. Ne yazık ki, bu yorumlar spam göndericileri ve kötü amaçlı kişiler tarafından suistimal edilmekte, bunların pek çoğu spam oluşturup postalamak için komut dizilerinden veya diğer yazılımlardan yararlanmaktadır. Alakasız bir siteyle ilgili bir reklam veya rastgele bağlantıya benzeyen bir yorum aldıysanız, yorum spam'ı ile karşılaşmışsınız demektir. Aşağıda web sitenizdeki yorum spam'larını azaltmaya veya engellemeye yönelik birkaç öneri sunulmaktadır.
Anti-spam yorum araçlarından yararlanın
Özellikle blog araçları olmak üzere pek çok web sitesi geliştirme aracı, yorumda bulunanlardan tehlikeli spam motoru olmayıp gerçek insan olduklarını kanıtlamalarını ister. Şunları göreceksiniz: Kullanıcıya genellikle bozuk bir resim sunulur (sıklıkla CAPTCHA olarak adlandırılır) ve resimde gördüğü harfleri veya rakamları yazması istenir. Bazı CAPTCHA sistemleri sesli CAPTCHA'ları da desteklemektedir. Bu, yorum spam'larını önlemenin en etkin yoludur. Söz konusu işlem, sayfalarınıza yorum bırakan rastgele okuyucuların sayısını azaltmakla birlikte yorumların kalitesini kesinlikle yükseltir.
Yorum denetimini etkinleştirin
Yorum denetimi, el ile inceleyene ve onaylayana kadar sitenizde hiçbir yorumun görünmeyeceği anlamına gelir. Bu, yorumlarınızı izlemeye daha fazla zaman harcayacaksınız demektir, ancak ziyaretçileriniz için gerçekten kullanıcı deneyimini artırmaya yardımcı olacaktır. Bu, özellikle düzenli bir şekilde duygusal olabilecek, tartışmaya açık konular postalıyorsanız önemlidir. Yorum denetimi Blogger örneğinde olduğu gibi, genellikle blogging yazılımınızda bir ayar olarak mevcuttur.
"nofollow" etiketlerini kullanın
Yahoo! ve MSN ile birlikte, Google birkaç yıl önce "nofollow" HTML mikrobiçimini kullanıma sundu ve bu öznitelik çoğunluk tarafından kabul gördü. PageRank'i hesaplamak veya bir kullanıcı sorgusu için sayfalarınızın alaka düzeyini belirlemek üzere rel="nofollow" özniteliği ile hiçbir bağlantı kullanılmaz. (Örneğin, bir spam göndericisi yorumlarınıza aşağıdaki gibi bir bağlantı eklerse:
<a href="http://www.example.com/">Güzel bir site!</a>bu yorum şuna dönüştürülür:
<a href="http://www.example.com/" rel="nofollow">Güzel bir site! </a>PageRank'in hesaplanması sırasında bu yeni bağlantı dikkate alınmaz. Bu, spam'ı engellememekle birlikte PageRank'e aktarılmasına ilişkin sorunları önler.
Varsayılan olarak, pek çok blogging sitesi (Blogger gibi) bu özniteliği postalanan herhangi bir yoruma otomatik olarak ekler.
Yorumlarda köprülere izin vermeyin
Sunucu erişiminiz varsa, konuk defterinizdeki yorum bağlantılarından HTML etiketlerini kaldırmak için sunucunun yapılandırmasını değiştirebilirsiniz. Spam göndericileri yine de yorum bırakabilir, ancak etkin köprüler yayınlayamazlar.
Robots.txt dosyasını veya META etiketlerini kullanarak yorum sayfalarını engelleyin
Google'ın belirli sayfalara erişimini engellemek için robots.txt dosyanızı kullanabilirsiniz. Bu spam göndericilerinin yorum bırakmalarını engellememekle birlikte söz konusu yorumlardaki bağlantıların sitenizi olumsuz yönde etkileyemeyeceği anlamına gelmektedir. Örneğin, yorumkonuk defteri alt dizininde saklanıyorsa, robots.txt dosyanıza aşağıdakileri ekleyebilirsiniz:
Disallow:/konuk defteri/
Bu, Google'ın konuk defteri ve alt dizinlerindeki içeriği dizine eklemesini engeller.
http://www.example.com/article/comments gibi seçilen tek bir sayfaya erişimi engellemek için META etiketini de kullanabilirsiniz. Aşağıdaki gibi:
<html>
<head>
<META NAME="googlebot" CONTENT="noindex">
Konuk defteri veya yorumlar özelliğini etkinleştirmeden önce iki kez düşünün
Çok fazla spam kullanıcılar üzerinde sitenizle ilgili iyi izlenim bırakmamaktadır. Bu özellik kullanıcılarınız açısından pek bir değer taşımıyorsa veya konuk defterini ya da yorumları düzenli izlemek için yeterli zamanınız yoksa, devre dışı bırakmayı düşünün. Blogger gibi çoğu blogging yazılımı, tek tek postalara ilişkin yorumları devre dışı bırakmanıza olanak tanır. ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:47 (UTC) Mesaj konusu: Kaldırılmış olan bir sitenin tekrar değerlendirilmesini iste |
|
|
Kaldırılmış olan bir sitenin tekrar değerlendirilmesini isteme
Siteniz, Google arama sonuçlarında görünmüyorsa veya geçmişte olduğundan daha düşük performans gösteriyorsa (ve sitenizin web yöneticisi kurallarımızı ihlal etmediğini düşünüyorsanız) Google'dan sitenizi tekrar değerlendirmesini isteyebilirsiniz.
Ayrıca, tarafınızdan satın alınmadan önce yönergelerimizi ihlal etmiş olabileceğini düşündüğünüz bir alan satın aldıysanız söz konusu siteyi yeni satın aldığınızı ve sitenin artık yönergelerimize uygun olduğunu bize bildirmek için yeniden değerlendirme isteği formunu kullanabilirsiniz.
Sitenizin yeniden değerlendirilmesini istemek için:
Öncelikle, sitenizi Web Yöneticisi Araçları hesabınıza eklediğinizden ve sitenin size ait olduğunu doğruladığınızdan emin olun.
Google Web Yöneticisi Araçları'nda oturum açın.
Kontrol Paneli'nde, sağdaki listede Araçlar'ın altında, Tekrar değerlendirme iste seçeneğini tıklayın ve adımları uygulayın. ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:47 (UTC) Mesaj konusu: Gizli metin ve bağlantılar |
|
|
Gizli metin ve bağlantılar
Arama motorlarına sunduğunuz bilgiler kullanıcılara sunduğunuz bilgilerden farklı olduğundan, içeriğinizde metin veya bağlantı gizlemeniz sitenizin güvenilir olmadığının düşünülmesine neden olabilir. Metin (örneğin, aşırı anahtar kelimeler) gizlemek için kullanılabilecek çeşitli yöntemlerden bazıları şunlardır:
Beyaz zemin üzerinde beyaz metin kullanma
Metni bir resmin arkasına koyma
Metni gizlemek için CSS kullanma
Yazı tipi boyutunu 0'a ayarlama
Gizli bağlantılar Googlebot tarafından taranabilen, ancak aşağıdaki yöntemlerle kullanıcılar tarafından okunması engellenen bağlantılardır:
Bağlantı, gizli metinden oluşur (örneğin, metin rengi ve zemin rengi aynıdır).
Yüksekliği yalnızca bir piksel olan çok küçük köprüler oluşturmak için CSS kullanılmıştır.
Bağlantı, bir paragrafın ortasındaki tire işareti gibi küçük bir karakterin içinde gizlidir.
Sitenizin aldatıcı amaçlarla hazırlanmış gizli metin ve bağlantılar içerdiği anlaşılırsa, siteniz Google dizininden çıkarılabilir ve arama sonuçları sayfalarında görünmez. Sitenizi gizli metin veya bağlantı içerip içermediğini tespit etmek için incelerken sitenize gelen ziyaretçilerin kolayca göremeyeceği öğeleri arayın. Ziyaretçiler yerine yalnızca arama motorları için hazırlanmış metin veya bağlantılar var mı?
Arama motorlarının erişemeyeceği bir öğeyi (Javascript, resim veya Flash dosyaları gibi) açıklamak için metin kullanıyorsanız ekran okuyucu, mobil tarayıcı veya eklenti içermeyen tarayıcı kullanan ya da bağlantı hızı düşük olan ziyaretçilerin de bu içeriği göremeyeceğini unutmayın. Bu öğeler için açıklayıcı metin kullanmanız, sitenizin daha erişilebilir olmasını sağlayacaktır. Tarayıcınızda Javascript, Flash ve resimleri devre dışı bırakarak veya Lynx gibi bir salt metin tarayıcı kullanarak erişilebilirliği test edebilirsiniz. Sitenizi erişilebilir hale getirmek için yararlanabileceğiniz ipuçlarından bazıları şunlardır:
Resimler: Açıklayıcı metin sağlamak için alt özniteliğini kullanın. Ayrıca, resmin çevresinde ziyaretçilerin okuyabileceği bir başlık ve açıklayıcı metin kullanmanızı öneririz.
Javascript: Javascript içeriğinin aynısını bir noscript etiketine yerleştirin. Bu yöntemi kullanırsanız, içeriğin, Javascript'tekinin aynısı olduğundan ve tarayıcılarında Javascript etkin olmayan ziyaretçilere de bu içeriğin gösterildiğinden emin olmalısınız.
Videolar:Video hakkında HTML biçimindeki açıklayıcı metni ekleyin. Videonun yazıya dönüştürülmüş kopyasını da ekleyebilirsiniz.
Sitenizde gizli metin veya bağlantı bulacak olursanız bunları kaldırın veya sitenizin ziyaretçileriyle alakalı olmaları durumunda, kolayca fark edilecek hale getirin. Siteniz arama sonuçlarımızdan çıkarıldıysa daha fazla bilgi için web yöneticisi kurallarımızı inceleyin. Değişikliklerinizi yaptıktan ve sitenizin kurallarımıza uygun hale geldiğinden emin olduktan sonra sitenizi tekrar değerlendirilmesi için gönderin.
Bu konuyu Google ile görüşmek istiyorsanız veya bu konuda sizinle nasıl daha iyi iletişim kurabileceğimiz hakkında önerileriniz varsa, lütfen web yöneticisi tartışma formumuza yazın. ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:47 (UTC) Mesaj konusu: Google dizininden kaldırılan site |
|
|
Google dizininden kaldırılan site
Yasalar uyarınca o şekilde davranmak zorunda olduğuna inanırsa, site Google'ın kalite yönergelerine uygun değilse veya sitelerin kullanıcıların alakalı bilgileri bulma yeteneğini engellemesi gibi başka nedenlerle, Google siteleri dizininden ve arama sonuçlarından geçici veya kalıcı olarak çıkarabilir. Bir sayfanın çıkarılma nedenleri hakkında özel olarak yorum yapamayız. Ancak gizleme, arama motorlarının görüp kullanıcıların göremediği metinler kullanma veya tek amacı arama motorlarını kandırmak olan sayfalar/bağlantılar oluşturma gibi belirli eylemler, dizinimizden çıkarılmayla sonuçlanabilir. Ek bilgi için Web Yöneticisi Yönergelerimizi inceleyin.
İçerik yönergelerimizi ihlal ettiği için sitenizin dizinimize eklenmesi engellenirse, Web Yöneticisi Araçlarımızı kullanarak sizi bu konuda uyarabiliriz. Web Yöneticisi Araçlarımızda oturum açıp sitenizin URL'sini eklemeniz ve sitenin sahibi olduğunuzu doğrulamanız yeterlidir. Genel Bakış sayfasında, sitenizin dizine eklenmesiyle ilgili bilgi verilir.
Sitenizin kalite yönergelerimizi ihlal ettiği yönünde bir bildirim alırsanız, sitenizi bu yönergelere uygun hale gelecek şekilde değiştirebilirsiniz. Ardından, sitenizi yeniden değerlendirilmesi için gönderebilirsiniz. ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:47 (UTC) Mesaj konusu: Gizleme, gizli Javascript yönlendirmeleri ve köprü sayfaları |
|
|
Gizleme, gizli Javascript yönlendirmeleri ve köprü sayfaları
Gizleme
Gizleme, kullanıcılara ve arama motorlarına farklı içerik veya URL sunma uygulamasına verilen addır. Kullanıcı aracısına bağlı olarak farklı sonuçlar sunmak, sitenizin aldatma niyetleri taşıdığının düşünülmesine ve Google dizininden kaldırılmasına neden olabilir.
Gizlemeye örnek olarak aşağıdakiler verilebilir:
Arama motorlarına bir sayfa HTML metni gösterirken, kullanıcılara bir resim veya Flash sayfası gösterme.
Arama motorlarına sunulan içerikle kullanıcılara sunulan içeriğin farklı olması.
Sitenizde, arama motorları tarafından taranamayan öğeler varsa (Flash, Javascript veya resim dışındaki zengin medya dosyaları gibi), arama motorlarına gizli içerik sağlamamanız gerekir. Bunun yerine, sitenize gelen ziyaretçiler arasında bu öğeleri görüntüleyemeyenleri de düşünmeniz gerekir. Örneğin:
Örneğin, ekran okuyucu kullanan veya tarayıcılarında resimler devre dışı bırakılmış olan ziyaretçiler için resimleri açıklayan alternatif metinler sağlayın.
Bir noscript etiketiyle JavaScript'in metin içeriğini sağlayın.
Her iki yerde de aynı içeriği sağladığınızdan emin olun (örneğin, JavaScript'te ve noscript etiketinde sağladığınız metin aynı olsun). Alternatif öğeyle sağladığınız içeriğin önemli ölçüde farklı olması, Google'ın site hakkında işlem yapmasına yol açabilir.
Gizli JavaScript yönlendirmeleri
Googlebot, JavaScript içeren bir sayfayı dizine eklerken söz konusu sayfayı dizine eklemiş olur, ancak JavaScript'in kendisinde gizlenen bağlantıları izleyemez veya dizine ekleyemez. JavaScript kullanımı, tamamıyla yasal bir web uygulamasıdır. Ancak, arama motorlarını aldatmak üzere JavaScript kullanılması yasal değildir. Örneğin, JavaScript'e yerleştirilen metnin noscript etiketinde bulunan metinden farklı olması durumunda kullanıcılar (JavaScript tabanlı metni görür) için başka, arama motorları (noscript tabanlı metni görür) için başka içerik görüntülendiğinden web yöneticisi kurallarımız ihlal edilmiş olacaktır. Aynı şekilde kullanıcıya farklı, arama motoruna farklı bir içerik göstermek amacıyla kullanıcıyı başka bir sayfaya yönlendiren bir bağlantıyı JavaScript'e katıştırmak da web yöneticisi kurallarımıza aykırıdır. JavaScript'e bir yönlendirme bağlantısı katıştırıldığında, arama motoru bağlantıyı izlemeksizin orijinal sayfayı dizine ekler; kullanıcılar ise yönlendirme hedefine götürülür. Bu uygulama da, gizlemeye benzer şekilde, kullanıcılara gösterdiği içerikle Googlebot'a gösterdiği içeriğin farklı olması ve kullanıcıları gitmek istedikleri yerden başka hedeflere götürmesi nedeniyle aldatıcıdır.
JavaScript'e bağlantı yerleştirme uygulaması tek başına aldatıcı değildir. Sitenizin kurallarımıza uygun olup olmadığını görmek üzere sitenizdeki JavaScript'i incelerken bağlantıların hangi amaçla yerleştirildiğini de göz önünde bulundurun.
Arama motorları genellikle JavaScript içeriğine erişemediğinden, büyük olasılıkla JavaScript içindeki yasal bağlantılara da erişememektedir (aynı şekilde, tarayıcılarında Javascript etkin olmayan ziyaretçiler de bu bağlantılara erişemez). En iyisi, bağlantıları JavaScript dışına yerleştirmeniz veya noscript etiketine de aynılarını eklemeniz olacaktır.
Köprü sayfaları
Köprü sayfaları genellikle her sayfanın belirli bir anahtar kelime veya öbek için optimize edildiği çok sayıda kalitesiz sayfadan oluşur. Çoğu zaman, köprü sayfaları belirli bir öbek için gösterilmek ve ardından kullanıcıları tek bir hedefe yönlendirmek üzere yazılır.
İster pek çok etki alanına dağıtılmış, ister tek bir etki alanı üzerine kurulmuş olsun, köprü sayfaları kullanıcıları rahatsız eder ve web yöneticisi kurallarımıza aykırıdır.
Google'ın amacı, kullanıcılarımıza en değerli ve en alakalı arama sonuçlarını sağlamaktır. Bu nedenle, kullanıcıları seçtikleri sitelerden başka sitelere yönlendirerek aldatan, yalnızca arama motorlarına yönelik içerik sağlayan ve arama motorlarını etkilemek için tasarlanmış uygulamalara karşıyız. Google, bu aldatıcı uygulamaları kullanan köprü sayfaları ve diğer siteler hakkında, bu siteleri Google dizininden kaldırmaya varan önlemler alabilir.
Siteniz arama sonuçlarımızdan çıkarıldıysa daha fazla bilgi için web yöneticisi kurallarımızı inceleyin. Değişikliklerinizi yaptıktan ve sitenizin kurallarımıza uygun hale geldiğinden emin olduktan sonra sitenizi tekrar değerlendirilmesi için gönderin.
Bu konuyu Google ile görüşmek istiyorsanız veya bu konuda sizinle nasıl daha iyi iletişim kurabileceğimiz hakkında önerileriniz varsa, lütfen Web Yöneticisi Yardım Grubumuza yazın (yalnızca İngilizce). ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:48 (UTC) Mesaj konusu: Yinelenen içerik |
|
|
Yinelenen içerik
Yinelenen içerik, genellikle başka içerikle tamamen eşleşen veya çok benzer olan etki alanlarındaki bağımsız içerik blokları anlamına gelir. Bu içerik temel olarak, çoğunlukla aldatıcı değildir. Kötü amaçlı olmayan yinelenen içeriğe örnek olarak şunlar verilebilir:
Mobil cihazlarda hedeflenen hem normal hem de sınırlandırılmış sayfalar oluşturabilen tartışma forumları
Birbirinden farklı, birden çok URL ile gösterilen veya bağlanılan öğeleri saklama
Web sayfalarının yalnızca yazıcı sürümleri
Ancak içerik, bazı durumlarda, arama motoru sıralamalarını etkilemek veya daha fazla trafik elde etmek için etki alanlarında bilerek yinelenir. Bu gibi aldatıcı uygulamalar, ziyaretçilerin birçok arama sonucunda hemen hemen aynı içeriğin yinelendiğini görmesine yol açarak kullanıcıların kötü bir deneyim yaşamasına yol açabilir.
Google, farklı bilgiler içeren sayfaları dizine eklemeye ve göstermeye çalışır. Bu filtreleme uygulamasına örnek vermemiz gerekirse, sitenizde her makale için bir "normal" bir de "yazıcı" sürümü varsa ve bunların ikisi de robots.txt veya noindex meta etiketine takılmıyorsa ikisinden birini seçip listemize ekleriz. Nadiren de olsa, Google, yinelenen içeriğin sıralamalarımızı etkilemek ve kullanıcılarımızı aldatmak için kasıtlı olarak gösterildiğini tespit ederse, söz konusu sitelerin dizine eklenmesi ve sıralanması konusunda uygun düzenlemeleri yaparız. Sonuç olarak, sitenin sırası bu durumdan kötü yönde etkilenebilir veya site, Google dizininden bütünüyle çıkarılabilir ve artık arama sonuçlarında görünmez.
Yinelenen içerik sorunlarıyla bizzat ilgilenmek ve ziyaretçilere istediğiniz içeriğin gösterilmesini sağlamak için uygulayabileceğiniz bazı adımlar vardır.
Sayfaların dizine eklenmesini engelleyebilirsiniz: Bir belgenin "en iyi" sürümünün Google'ın algoritmaları tarafından belirlenmesine izin vermek yerine tercih ettiğiniz sürümü bize gösterebilirsiniz. Örneğin, sitenizdeki makalelerin yazıcı sürümünü dizinimize eklememizi istemiyorsanız o dizinlere izin vermeyin veya robots.txt dosyanızda normal ifadeleri kullanın.
301'leri Kullanın: Sitenizi yeniden yapılandırdıysanız kullanıcıları, Googlebot'u ve diğer örümcekleri akıllıca bir şekilde yeniden yönlendirmek için .htaccess dosyanızda 301 yeniden yönlendirmelerini kullanın ("RedirectPermanent"). (Apache'de bunu .htaccess dosyasıyla, IIS'deyse yönetim konsolundan yapabilirsiniz.)
Tutarlı olun: İç bağlantılarınızın tutarlılığını korumaya çalışın. Örneğin, http://www.ornek.com.tr/sayfa/ , http://www.ornek.com.tr/sayfa ve http://www.ornek.com.tr/sayfa/dizin.htm sitelerine bağlantı vermeyin.
Üst düzey etki alanları kullanın: Bir belgenin en uygun sürümünü sunmamıza yardımcı olmak için ülkeye özgü içeriği ele almak üzere üst düzey etki alanları kullanın. www.ornek.com/de veya de.ornek.com siteleriyle karşılaştırıldığında www.ornek.de sitesinin Almanya'ya ilişkin içerik barındırdığını daha kolay anlayabiliriz.
Ortak kullanıma sunma konusunda dikkatli olun: İçeriğinizi diğer sitelerle ortak kullanıma sunuyorsanız, Google her aramada kullanıcılar için en uygun olduğunu düşündüğümüz sürümü gösterecektir. Bu sürüm, sizin tercih ettiğiniz sürüm olmayabilir. Ancak, içeriğinizin ortak kullanıma sunulduğu her sitede orijinal makalenize dönmek için bir bağlantı olmasında yarar var. Ayrıca, başka sitelerde yayınlanan materyallerinizi kullananların sitelerindeki sürümü robots.txt ile engellemelerini isteyebilirsiniz.
Sitenizin dizine nasıl eklenmesini tercih ettiğinizi söylemek için web yöneticisi araçlarını kullanın: Google'a tercih ettiğiniz etki alanını iletebilirsiniz (örneğin, www.ornek.com.tr veya http://ornek.com.tr).
Ortak metin tekrarlarını en az düzeye indirin: Örneğin, her sayfanın sonuna uzun telif hakkı metinleri eklemek yerine çok kısa bir özet ekleyip ardından daha çok ayrıntının bulunabileceği bir sayfaya bağlantı verin.
Artık sayfa yayınlamaktan kaçının: Kullanıcılar "boş" sayfalarla karşılaşmaktan hoşlanmaz, bu yüzden mümkün olduğunca yer tutuculardan kaçının. Örneğin gerçek içeriğe sahip olmadığınız sayfaları yayınlamayın. Yer tutucu sayfaları oluşturursanız bunların taranmasını önlemek için robots.txt kullanın.
İçerik yönetimi sisteminizi anlayın: İçeriğin web sitenizde nasıl görüntülendiği hakkında mutlaka bilgi sahibi olun. Bloglarda, forumlarda ve ilgili sistemlerde aynı içerik genellikle birden çok biçimde gösterilir. Örneğin, bir blog girişi bir blog'un ana sayfasında, bir arşiv sayfasında ve aynı etiketi taşıyan başka girişlerin bulunduğu bir sayfada görünebilir.
Benzer içeriği en aza indirin: Birbirine benzeyen pek çok sayfanız varsa, her sayfayı genişletmeyi veya sayfaları birleştirmeyi düşünün. Örneğin, iki şehir için ayrı sayfalar içeren bir seyahat siteniz varsa, ancak her iki sayfa da aynı bilgileri içeriyorsa bu iki şehirle ilgili sayfaları birleştirebilir veya sayfaların her birini genişleterek o şehirler hakkında benzersiz bilgiler içermelerini sağlayabilirsiniz.
Bir sitede yinelenen içerik bulunması, yineleme işleminin içerik arama motoru sonuçlarını aldatmak ve etkilemek amacıyla yapıldığını göstermediği sürece, söz konusu site hakkında işlem yapmak için yeterli neden oluşturmamaktadır. Sitenizde yinelenen içerik sorunları varsa ve yukarıda belirtilen önerilere uymuyorsanız arama sonuçlarımızda göstereceğimiz içeriğin sürümünü biz belirleriz.
Ancak, incelemelerimiz aldatıcı uygulamalarda bulunduğunuzu ve sitenizin arama sonuçlarımızdan çıkarıldığını ortaya çıkarırsa, sitenizi dikkatli bir şekilde gözden geçirin. Değişikliklerinizi yapıp sitenizin artık web yöneticisi yönergelerimizi ihlal etmediğinden emin olduğunuzda, sitenizi yeniden değerlendirilmesi için gönderin. İsteğinizin son durumu hakkında sizi bilgilendirmek için Google web yöneticisi araçlarındaki İleti Merkezi'ni kullanırız.
Başka bir sitenin içeriğinizi alarak (izinsiz olarak alıp yeniden yayınlayarak) yinelemeye neden olduğunu tespit ederseniz, bu durumunun sizin sitenizin Google arama sonuç sayfalarındaki sıralamasını olumsuz yönde etkileme olasılığı düşüktür. Çok rahatsız edici bir durumla karşılaşırsanız, söz konusu içeriğin size ait olduğunu ileri sürmek ve diğer sitenin Google dizininden çıkarılmasını talep etmek için bir DMCA talebinde bulunabilirsiniz.
Bu konuyu Google ile görüşmek istiyorsanız veya bu konuda sizinle nasıl daha iyi iletişim kurabileceğimiz hakkında önerileriniz varsa lütfen web yöneticisi tartışma formumuza yazın. ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:48 (UTC) Mesaj konusu: Anahtar kelime doldurma |
|
|
Anahtar kelime doldurma
"Anahtar kelime doldurma", sitenin Google'ın arama sonuçlarındaki sırasını etkilemek için bir web sayfasını anahtar kelimeyle doldurma uygulamasına verilen addır. Sayfaları anahtar kelimelerle doldurduğunuzda kullanıcılara olumsuz bir deneyim yaşatmış olur ve sitenizin sırasını olumsuz yönde etkileyebilirsiniz. Anahtar kelimeleri gerektiği gibi ve uygun bağlamlarda kullanan yararlı, bilgi yönünden zengin içerik oluşturmaya özen gösterin.
Bu sorunu gidermek için sitenizde kötüye kullanılan anahtar kelime olup olmadığını kontrol edin. Bunlar genellikle rastgele tekrarlanan anahtar kelime listeleri veya paragraflarıdır. Dikkatli bir şekilde kontrolünüzü yapın, çünkü anahtar kelimeler pek çok zaman gizli metin biçiminde veya başlık etiketlerinde ya da alternatif özniteliklerde gizli olabilir.
Değişikliklerinizi yapıp sitenizin artık web yöneticisi yönergelerimizi ihlal etmediğinden emin olduğunuzda, sitenizi yeniden değerlendirilmesi için gönderin. ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:48 (UTC) Mesaj konusu: Orijinal içerik çok az veya hiç yok |
|
|
Orijinal içerik çok az veya hiç yok
Sitenizin Google arama sonuçlarındaki sıralamasını yükseltmede en önemli adımlardan biri, sitenizin zengin bilgilerle dolu olmasını ve bu bilgiler arasında içeriğinizin konusunu belirten, uygun bir şekilde kullanılmış, alaka düzeyi yüksek anahtar kelimeler bulunmasını sağlamaktır.
Ancak, bazı web yöneticileri çok sayıda kelime içeren, ancak çok az orijinal içerik barındıran veya hiç orijinal içerik barındırmayan sayfalar oluşturarak sayfalarının sıralamasını yükseltmeye ve ziyaretçi çekmeye çalışır. Google, yalnızca, kullanıcıları için hiçbir yararı olmayan alıntı veya otomatik olarak oluşturulmuş içerik göstererek sıralamasını yükseltmeye çalışan etki alanlarına karşı önlem alır. Bu tür etki alanlarına örnek olarak şunlar verilebilir:
İçeriksiz bağlı siteler: Bu siteler, bağlı programların sitelerine ziyaretçi göndererek tıklama başı ödeme (TBÖ) geliri elde eder, ancak kullanıcı için sağladıkları katma değerli içerik veya hizmet ya çok azdır ya da hiç yoktur. Bu sitelerde genellikle orijinal içerik bulunmaz ve bunlar, benzersiz içerik barındırmayan çerez kesici siteler veya şablonlar olabilir.
Köprü sayfaları: Yalnızca arama motorları için oluşturulmuş sayfalar
Otomatik olarak oluşturulmuş içerik: Programlar tarafından oluşturulmuş içerik. Bu tür içerik genellikle okuyucu için hiçbir anlam ifade etmeyen, ancak arama anahtar kelimeleri içerebilen rasgele metin paragraflarından oluşur.
Alıntı içerik: Bazı web yöneticileri, rasgele ve alakasız içerikle web sayfalarının hacmini büyütmenin uzun vadede iyi bir strateji olabileceği varsayımından yola çıkarak diğer tanınmış sitelerden aldıkları içeriği kullanırlar. Çok iyi kaynaklardan alınmış dahi olsa, tamamıyla alıntı olan bir içerik diğer yararlı hizmetler veya sitemiz tarafından sağlanan içerik olmaksızın, kullanıcılarınız için fazladan bir değer taşımayacaktır. Sitenizi diğer sitelerden farklı kılan orijinal içerik oluşturmak için zaman ayırmaya değer. Bu tür içerik, ziyaretçilerinizin sitenize geri dönmesini sağlar ve yararlı arama sonuçları verir.
Kullanıcılarınız için ek değer taşıyan ve kullanıcıların sitenizi ziyaret etmeleri için bir neden teşkil eden kaliteli içerik oluşturduğunuz sürece bağlı site olmanın herhangi bir sakıncası yoktur. Örneğin, ürün incelemeleri, sıralamalar ve ürün karşılaştırmaları hazırlayabilirsiniz.
Siteniz arama sonuçlarımızdan çıkarıldıysa daha fazla bilgi için web yöneticisi yönergelerimizi inceleyin. Değişikliklerinizi yapıp sitenizin artık web yöneticisi yönergelerimizi ihlal etmediğinden emin olduğunuzda, sitenizi yeniden değerlendirilmek üzere gönderin. İsteğinizin son durumu hakkında sizi bilgilendirmek için Google web yöneticisi araçlarındaki İleti Merkezini kullanırız. ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:49 (UTC) Mesaj konusu: Bağlantı düzenleri |
|
|
Bağlantı düzenleri
Sitenizin Google arama sonuçlarındaki sıralaması, kısmen, sitenize bağlantı veren sitelerin analizlerine bağlıdır. Bağlantıların miktarı, kalitesi ve alaka düzeyi sıralamanızı etkiler. Sitenize bağlantı veren siteler, sitenizin konusuna yönelik içerik sağlayabilir ve sitenizin kalitesi ve popülerliği hakkında fikir verir. Ancak bazı site yöneticileri, bağlantıların kalitesini, kaynakları ve bunların siteleri üzerinde uzun vadede yaratacağı etkiyi göz ardı ederek bağlantı değişimi düzenlerine katılır ve salt çapraz bağlantılardan yararlanmak amacıyla ortak sayfalar oluşturur. Bu, Google'ın web yöneticisi yönergelerinin ihlalidir ve sitenizin arama sonuçlarındaki sıralamasını olumsuz yönde etkiler. Bağlantı düzenlerine örnek olarak şunları verebiliriz:
PageRank'i etkilemeye yönelik bağlantılar
Web'deki spam göndericilere ve kötü komşulara götüren bağlantılar
Aşırı düzeyde karşılıklı bağlantı düzenleri veya bağlantı değişimi ("Bana bağlantı verirsen ben de sana veririm.")
PageRank'i geçen bağlantıları satın alma veya satma
Diğer sitelerin sizin siteniz için alakalı bağlantılar oluşturmasını sağlamanın en iyi yolu, İnternet topluluğunda kısa zamanda tutulacak benzersiz ve alaka düzeyi yüksek içerik oluşturmaktan geçer. İçeriğiniz ne kadar yararlıysa, başka bir site yöneticisinin okurları için bu içeriğin yararlı olduğunu görüp sitenize bağlantı verme olasılığı da o kadar yüksek olacaktır. Vereceğiniz her karardan önce kendinize şu soruyu sormanız gerekir: Bu, sayfamı ziyaret eden kullanıcılar açısından yararlı olacak mı?
Sitenizi gösteren bağlantıların sayısının yanı sıra söz konusu bağlantıların kalitesi ve alaka düzeyi de önem taşır. İyi içerik oluşturmanın karşılığını her zaman alırsınız: Bir siteye bağlantı verilmesi için söz konusu sitenin tercih edilmesi gerekir ve kullanıcıların ilgisini çekmek için kıpır kıpır blogger topluluklarından daha iyi bir yer düşünülemez. Ayrıca, sitenizi Open Directory Project ve Yahoo! gibi alakalı dizinlere ve sektöre özel diğer uzmanlık sitelerine gönderin.
Değişikliklerinizi yapıp sitenizin artık yönergelerimizi ihlal etmediğinden emin olduğunuzda, sitenizi yeniden değerlendirilmesi için gönderin.
Bu konuyu Google ile görüşmek istiyorsanız veya bu konuda sizinle nasıl daha iyi iletişim kurabileceğimizle ilgili önerileriniz varsa lütfen web yöneticisi tartışma formumuza yazın. ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:49 (UTC) Mesaj konusu: Faal olmayan etki alanları |
|
|
Faal olmayan etki alanları
Faal olmayan etki alanı, henüz bir web sitesine dönüştürülmemiş bir etki alanı için kullanılan yer tutucu sayfadır. Bu, genellikle tamamen yasal bir uygulamadır. Örneğin bir kullanıcı, sitesi henüz hazırlanmamışken sitenin yerine "Yapım aşamasındadır" sayfası koyabilir.
Ancak, bazı web yöneticileri etki alanlarına kaydolup gelir elde etmek amacıyla bu alanları etkinleştirmez. Bu sayfalar genellikle tıklama başına ödeme (TBÖ) geliri elde etme umuduyla reklamlarla doldurulur.
Bu faal olmayan sayfaların, arama yapan kişiler için herhangi bir değeri olmadığından arama sonuçlarımızda bu sayfaları döndürmeyiz. Faal olmayan etki alanlarınız varsa dizine eklenmeye ve arama sonuçlarında döndürülmeye uygun hale getirmek için bu etki alanlarını etkinleştirip yararlı içerikle doldurun.
Ücretli bağlantıların hepsi yönergelerimize aykırı değildir. Ücretli bağlantılar bu şekilde tanımlandığı ve kullanıcılarınız için alakalı ve değerli olduğu sürece bu bağlantılara sahip olmanızın bir sakıncası yoktur. Ayrıca, href etiketine rel="nofollow" özniteliğini de ekleyebilirsiniz. Sitenin tanınmışlığı hesaplanırken arama motorunun siteyi dışarıda tutabileceğini belirtmenin makine tarafından okunabilir bir yöntemi olduğu için bu, bağlantı satın almanın güvenli bir yoludur.
Google, otomatik bağlantı değişimi programları dahil olmak üzere aşırı konu dışı bağlantı değişiminin veya satın alınan bağlantıların etkisini durdurmak için büyük çaba göstermektedir. Bağlantı satın alan veya satan bir siteyle karşılaşırsanız bu durumu bize bildirin. Ödemeli bağlantıları algoritmik olarak saptama yöntemimizi iyileştirmek için bilgilerinizden yararlanırız.
Siteniz arama sonuçlarımızdan çıkarıldıysa daha fazla bilgi için web yöneticisi yönergelerimizi inceleyin. Değişikliklerinizi yapıp sitenizin artık web yöneticisi yönergelerimizi ihlal etmediğinden emin olduğunuzda, sitenizi yeniden değerlendirilmesi için gönderin.
Bu konuyu Google ile görüşmek istiyorsanız veya bu konuda sizinle nasıl daha iyi iletişim kurabileceğimiz hakkında önerileriniz varsa lütfen web yöneticisi tartışma formumuza yazın. ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:49 (UTC) Mesaj konusu: Otomatik sorgular |
|
|
Otomatik sorgular
Google'ın Hizmet Şartları, önceden Google'dan açıkça izin almadan sistemimize otomatik sorgu gönderilmesine izin vermez. Otomatik sorgu gönderme, kaynakların tüketilmesine yol açar ve bir web sitesinin veya web sayfasının çeşitli sorgular için Google arama sonuçlarında nasıl sıralandığını tespit etmek üzere Google'a otomatik sorgu gönderen yazılımları (WebPosition Gold™ gibi) içerir.
Bu konuyu Google ile görüşmek istiyorsanız veya bu konuda sizinle nasıl daha iyi iletişim kurabileceğimiz hakkında önerileriniz varsa lütfen web yöneticisi tartışma formumuza yazın. ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:50 (UTC) Mesaj konusu: Kendi mobil sitelerimi geliştirme konusunda nereden bilgi |
|
|
Kendi mobil sitelerimi geliştirme konusunda nereden bilgi edinebilirim?
Mobil web'in öneminin her geçen gün arttığına inanıyoruz, ancak nereden başlamak gerektiğini anlamak bazen kolay olmuyor. Bu nedenle, işlemleri kolaylaştırmak amacıyla mobil içerik geliştiricileri için bu araç sayfasını derledik.
Mobil biçimlendirme
Mobil web sayfaları WML, XHTML Basic, XHTML MP ve cHTML dahil olmak üzere çeşitli biçimlendirme dillerinde gelir. WML, pek çok tarayıcının desteklediği daha eski bir standarttır ve kimi pazarlarda yaygın bir şekilde kullanılmaya devam edilmektedir. cHTML, en çok Japonya'da, ayrıca Avrupa'nın bazı bölgelerinde kullanılmaktadır. XHTML Basic ve XHTML MP, dünyanın pek çok yerinde, ama özellikle Kuzey Amerika ve Avrupa'da kullanılan HTML'nin neredeyse özdeş alt kümeleridir. XHTML dilleri, biçimlendirme dilleri içinde en yeni ve ifade gücü en yüksek olanıdır ve kullanımı yaygınlaşmaktadır. XHTML Basic 1.1 ve XHTML MP 1.2, yeni geliştirmeler için iyi bir seçenek olmakla birlikte, seçiminiz hedef pazarınıza göre değişir.
Doğrulama
Geçerli sayfalar, daha çok mobil cihazda doğru bir şekilde görüntülenebilir.
Yayınlanmış mobil biçimlendirme standartlarından bazıları şunlardır:
XHTML Basic 1.1
XHTML MP 1.2
cHTML
WML 1.3
Doğrulayıcılardan bazıları şunlardır:
Mobil ortama uyumlu XHTML Validator (W3C)
Mobil ortama hazır olma denetleyicisi (.mobi)
mobileOK Basic Checker (TAW)
WuRML (shadowplay.net)
Öykünüm
Sayfanızın geçerli XHTML veya geçerli WML olduğundan emin olabilirsiniz, ama gerçek bir telefon ekranında gerektiği gibi görüneceğinden emin misiniz? Bir öykünücü kullanarak sayfanızı test edin ve hepsini satın almanın telaşından kurtulun.
Telefon Simülatörü (Openwave)
Mobil öykünücü (.mobi)
i-mod öykünücü (DoCoMo)
User Agent Switcher (Firefox eklentisi)
wmlbrowser (Firefox eklentisi)
XHTML Mobile Profile (Firefox eklentisi)
Google kaynakları
Mobil siteler ve Google dizini hakkında
Mobil geliştiriciler için en iyi uygulamalar
Diğer kaynaklar
W3C Mobile Web Best Practices (Mobil Web En İyi Uygulamaları)
.mobi Switch On! Kılavuzları
Kablosuz SSS
mobileOK Temel Testler
WURFL (Kablosuz Evrensel Kaynak Dosyası) ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
-
reklaminburda
Uzman Üye
|
19.10.2008, 14:50 (UTC) Mesaj konusu: Google, şifreyle korunan içeriğimi tarayabilir mi? Ücretsiz |
|
|
Google, şifreyle korunan içeriğimi tarayabilir mi? Ücretsiz İlk Tıklama nedir?
Web sitenizin içeriği için aboneliğe dayalı erişim sunuyorsanız veya kullanıcıların içeriğinize erişmek için kaydolması gerekiyorsa arama motorları, sitenizin en alakalı ve en değerli içeriğinin bir kısmına erişemez.
İçeriğiniz için Google'ın Ücretsiz İlk Tıklama (ÜİT) uygulamasıyla kısıtlı içeriğinizi Google'ın ana arama dizinine ekleyebilirsiniz. Amacımız, içeriğinizi korumaya devam ederken içeriğinizin Google'ın arama dizinine eklenebilmesine olanak tanımaktır. Ücretsiz İlk Tıklama uygulamasının iki amacı vardır:
Google'ın arama dizinine alaka düzeyi yüksek içerik ekleyerek bu içeriğin varlığından haberdar olmayan Google kullanıcıları için daha iyi bir deneyim sağlamak.
Kısıtlı içeriğe sahip sitelerin web yöneticileri için tanınma ve keşfedilme olanağı tanımak.
Ücretsiz İlk Tıklama'yı uygulayabilmek için sitenizdeki bir dokümanı Google arama ile bulan kullanıcıların tümüne, söz konusu içeriği görmek için kaydolmamış veya abone olmamış olsalar bile, dokümanın tam metnini görme hakkı vermeniz gerekir. Kullanıcının içerik alanınızda yapacağı ilk tıklama ücretsizdir. Ancak, kullanıcı orijinal sayfadaki bir bağlantıyı tıkladığında okumaya devam etmesi için oturum açma veya kaydolma koşulu öne sürebilirsiniz.
Sitenizi başarılı bir şekilde tarayabilmek için Google'ın herhangi bir kayıt formu doldurmadan içeriğinizi tarayabilmesi gerekir. Bunu yapmanın en kolay yolu, web sunucularınızı tarayıcılarımıza (Kullanıcı Aracısı "Googlebot" olduğunda) kayıt sayfası göstermeyecek şekilde yapılandırmak, böylece Googlebot'un bu sayfaları başarılı bir şekilde taramasını sağlamaktır. Googlebot'un tüm sayfalara değil, yalnızca bazı kısıtlı sayfalara erişmesine izin vermeyi seçebilirsiniz. ______________
SİZLER İÇİN RENKLİ BİR PLATFORM GENİŞ PORTAL WEBMASTER KADINCA VE HERŞEY BURADA |
|
↑
|
|
|
|