Forum'da ara:
Ara


Yazar Mesaj
Mesaj02.01.2013, 16:47 (UTC)    
Mesaj konusu: oyun Yapımı

arkadaşlar reklam yapmak icin konuyu acmadım
memocanproduction.tr.gg adlı adres o oyuları
nasıl yapıyor ve hangi programla yardımlarınız
icin şimdiden teşekkürler
Mesaj02.01.2013, 17:16 (UTC)    
Mesaj konusu:

Macromedia Flash ile yapabilirsin ama önce öğrenmen gerekiyor Smile
Mesaj30.01.2013, 12:04 (UTC)    
Mesaj konusu: sfa

Game Maker programını indir hiç çok fazla birşey ögrenmeden bi kez nasıl yapıldıgının videosunu izlesen yeterli daha fazla bilgiyi sitemde bulabilirsin
______________
Arrow Merak ettiginiz birşeymi var?
Arrow Bilgi Semti Yanınızda..
Arrow İstediginizi sorun ögrenin.


Mesaj30.01.2013, 15:37 (UTC)    
Mesaj konusu:

@aksyon-production.tr.gg Amacımı yanlış anlama ama siteyi biraz kontrol etseydin şu yazıyı görecektin ;


Oyun Yapma Dersleri

Flash Dersleri alıntıdır

ÖNCELİKLE ELİNİZDE MACROMEDİA FLASH PLAYER 8 YADA MX BULUNMASI GEREK
Flash 8 Dersleri

1-Buton Yapımı

Rectangle Tool'u seçip butonumuzu çiziyoruz.

Selection Tool ile yaptığımız butona sağ tıklıyoruz.

Convert to Symbol'a tıklıyoruz.

Name yazan yere istediğimizi yazıyoruz. Type yazan yeri button olarak seçiyoruz. Ok’a tıklıyoruz.

Butonumuza iki kere mause ile tıklıyoruz. Tıkladığımızda ekrana up, over, down, hit yazıları gelecek.

Up: Butonun normal halde iken görünümü

Over: Mause’yi buttonun üstüne getirdiğimizde oluşan görüntü

Down: Mause ile buttona tıkladığımızda oluşan görüntü

Hit: Gereksiz.

Up yazan yere tıklıyoruz ve 3 kere F6 tuşuna basıyoruz. Sonra up, over, down renklerini kafamıza göre ayarlıyoruz. Bunun için Paint Bucket Tool'u kullanabilirsiniz.

Control-Test Movie tıklayarak buttonumuzu test edebiliriz.

1.1-Butona Tıklanıldığında Frameye Gitmesi

Butona Selection Tool ile sağ tıklıyoruz.

Actions'a tıklıyoruz.

Gelen ekrana:

on(press){

_root.gotoAndPlay(frame sayısı neyse onu yazın);

}

kodunu yapıştırın.

Yukarıdaki tik(√)işaretine tıklayın.

Framelere resimleri yapın. Framelere: stop();

kodunu ekleyin.

1.2-Buton tıklanıldığında siteye gitmesi

Buton hazırlayın.

Actions kısmına;

on(press) {

getURL("http://www.facebook.com/MEMOCAproduction","_blank");

}

kodunu yapıştırın.

Not: İleri-Geri butonlarını da bu şekilde yapabiliriz.

2-Mouse İmleci Yapımı

Mouse şekli çizin.

Selection Tool ile sağ tıklayıp Convert to Symbol'a tıklayın.

Name: mouse yazın. Type: Movie Clip seçin. Ok’a tıklayın.

Yaptığınız mouse'a Selection ile sağ tıklayıp Actions'a girin.

Gelen ekrana bu kodu yazın:

onClipEvent (load) {

Mouse.hide();

startDrag("", true);

}



Yukarıdaki tik(√)işaretine tıklayın.

3-Çıkış Butonu Yapımı

Buton yapıp Actions kısmına giriyoruz. Aşağıdaki kodu yapıştırıyoruz:

on(press)

{

fscommand("quit", "true");

}

Yukarıdaki tik(√)işaretine tıklayın.

4-Tam Ekran Yapımı

Buton yapıp Actions kısmına giriyoruz. Aşağıdaki kodu yapıştırıyoruz:

on(press)

{

fscommand("fullscreen", "true");

}

Yukarıdaki tik(√)işaretine tıklayın.

5-Tuşa Basıldığında Frame’ye Gitmek

Hareket etmesini istedin nesneyi buton yap.

Actions kısmına şu kod yapıştır:

on(keyPress "<Left>"){

_root.gotoAndPlay(2);

}

6-Otomatik Yazı Yazma

İlk olarak Text tool ile Dynamic Text alanınızı çizin.

# Properties bölümünden Var değerine ouz yazın.



Sonra framenize şu kodları yazın;

y = 0;

onEnterFrame = function () {

yazilar = "Bu bir deneme yazısıdır.";

yazdir = yazilar.slice(0, y += 1);

ouz = yazdir;

};

İçindeki yazıyı istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

1 değeri arttırarak yazı yazma hızıda artırabilirsiniz.

7-Giydirme Oyunu Kodu

Adam çizin.

Giysi çizin.

2’sini de movie clipe çevir.Sonra elbiseyi bu kodu ekleyin:

on (press) {

startDrag(this, true);

}

on (release) {

stopDrag();

}

8-Yön Tuşlarıyla Hareket

Hareket etmesini istediğiniz nesneyi movie clipe çevirin.

Movie clibe bir kere tıklayın ve sağ alttan propertiese tıklayın ve instance name kısmına hareket yazın.

Movie clibin bulunduğu frameye sağ tıklayıp actions deyin ve actions penceresine aşağıdaki kodu yazın:

var hız = 6;

this.onEnterFrame = function() {

if (Key.isDown(Key.UP)) {

hareket._y -= hız;

}

if (Key.isDown(Key.DOWN)) {

hareket._y += hız;

}

if (Key.isDown(Key.LEFT)) {

hareket._x -= hız;

}

if (Key.isDown(Key.RIGHT)) {

hareket._x += hız;

}

}

Not: Buradaki 6 çizdiğimiz nesnenin hareket hızıdır.Bu değeri azaltabilir veya da çoğaltabilirsiniz.

9-Yavaş Yavaş Yaklaşma

Insert-New Symbol yapın.Movie clipi seçin.Adını istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Movie clipin içine 2 kere tıklayarak girin.Yaklaşılıcak nesneyi çizin.50 frameye sağ tıklayıp insert keyframe yapın.

50 framedeki şekli free transform ile shift tuşuna basılı tutarak büyültün.

1.frame ile 50.frame arasındaki herhangi bi yere sağ tıklayıp create motion tween seçin

1.ile 50.frame arasındaki herhangi bir yeri tıklayın.Aşağıdaki properties penceresini açın.

Propertiesi açınca karşınızı easing gelicek.Bu değer şu anda 0.Bu değeri arttırarak çalışmanızın sonuna doğru yavaşlamasını sağlayabilirsiniz.

Not:50.frame yerine başka bir frameye de sağ tıklayıp insert keyframe yapabilirsiniz. Bu sayı ne kadar çok olursa çalışmanız o kadar yavaş,ne kadar çok olursa o kadar hızlı olur.

Google Dokümanlar tarafından yayınlanmaktadır.–Kötüye Kullanım Bildir–5 dakikada bir otomatik olarak güncellenir


Kaynak : memocanproduction.tr.gg
Önceki mesajları göster:   


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Türkçe Çeviri: phpBB Türkiye & Erdem Çorapçıoğlu