şimdilik bu nasıl? |
iyi |
|
[ 12 ] |
idare eder |
|
[ 1 ] |
dandik heralde ne bilm ben |
|
[ 8 ] |
hımm anladım |
|
[ 0 ] |
|
Toplam Oylar : 21 |
|
Yazar |
Mesaj |
-
hakannet55
Uzman Üye
|
07.08.2008, 14:48 (UTC) Mesaj konusu: Hakannet55 ile Oyun yapımı :) 3d-2d |
|
|
Arkadaşlar
şimdi oyun yapmak isteyenler buraya
Hep beraber oyun yapacagız
Amaç herkesin ögrenmesi
Yanlız daha ayrıntılı yardım için siteme beklerim
---İf deyimi---
________________
İf deyimi İngilizcede –eğer, -ise anlamına gelir. İf deyimi ile eylemin gerçekleşmesini koşula bağlıyoruz. İf deyiminin game maker’de kullanımı aşağıdaki gibidir.
İf (Koşul) then
{
Koşul doğru ise yapılacak eyleme ilişkin komutlar.
}
Kod: İf deyimi ile ilgili basit bir örnek;
if (score>100) then
{
room_goto_next();
} |
|
↑
|
|
|
-
hakannet55
Uzman Üye
|
07.08.2008, 14:49 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
Instance_number Fonksiyonu
Bir arkadaş game maker ile ilgili sormuştu. Soruyu soran arkadaş bir odaya 10 tane düşman ve bir de oyuncu koymuş. Oyuncu düşmanlara ateş edince ölüyormuş. Tüm düşmanları yok edince diğer bölüme(level) nasıl geçebilirim demişti. Buradan soruyu cevaplayayım dedim. Bilmeyen başka arkadaşlar da öğrenmiş olur.
Burada şöyle bir şey yapabiliriz. İstediğimiz bir objenin oda da kaç tane olduğunu sayan bir fonksiyon kullanabiliriz. instance_number fonksiyonu ile odadaki(room) objelerin kaç tane olduğunu öğrenebiliriz.
Kod yapısı;
instance_number(obj);
obj=Kaç tane olduğu öğrenilmek istenen objenin ismi.
Bu fonksiyon ile ilgili basit bir örnek hazırlayarak konuyu daha da anlaşılır hale getirelim.
Kontrol isminde bir obje ekleyin. Step Event bölümüne aşağıdaki kodu yazalım.
Kod: if instance_number(obj_dusman)=0 then
{
show_message("Tüm düşmanlar etkisiz hale getirilmiştir")
room_goto_next();
} |
|
↑
|
|
|
-
hakannet55
Uzman Üye
|
07.08.2008, 14:51 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
|
|
↑
|
|
|
-
hakannet55
Uzman Üye
|
07.08.2008, 17:28 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
|
|
↑
|
|
|
-
dsiteyardimi
Bedava-Sitem Bağımlısı
|
07.08.2008, 17:56 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
Deavam et ebnce indirdim bir şey bilmiyorum |
|
↑
|
|
|
-
hakannet55
Uzman Üye
|
08.08.2008, 10:40 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
|
|
↑
|
|
|
-
hakannet55
Uzman Üye
|
09.08.2008, 07:47 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
|
|
↑
|
|
|
-
hakannet55
Uzman Üye
|
09.08.2008, 07:48 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
|
|
↑
|
|
|
-
hakannet55
Uzman Üye
|
09.08.2008, 20:46 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
|
|
↑
|
|
|
-
hakannet55
Uzman Üye
|
17.08.2008, 14:14 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
|
|
↑
|
|
|
-
resulemuhtac
Acemi Üye
|
26.08.2008, 14:14 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
DEVAM ET İLGİLENİYORUM BEN ______________ ---imza--- |
|
↑
|
|
|
-
taprojeler
Bedava-Sitem Bağımlısı
|
26.08.2008, 16:59 (UTC) Mesaj konusu: selam |
|
|
Selam bana .obj .3ds dosyalaranını yüklemek için kullanılan Ultimate3D.dll
hakkında açıklama yapıp anlatırmısın?
NOT: bu başlığa gelenler çin yenş olabilir bu sorum ama yine de sorayım... ______________ TR.GG DIŞI REKLAM YASAKTIR (GOKSEEN) |
|
↑
|
|
|
-
hakannet55
Uzman Üye
|
26.08.2008, 18:45 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
|
|
↑
|
|
|
-
webalisveris
Acemi Üye
|
30.08.2008, 06:48 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
derslere devam etsene |
|
↑
|
|
|
-
hakannet55
Uzman Üye
|
30.08.2008, 10:38 (UTC) Mesaj konusu: |
|
|
|
|
↑
|
|
|
|