1. burada okudugunuz yaziyi normal kosullarda bir monitorden okuyorsunuzdur. monitorler sadece 2 boyutludurlar (2d). bu boyutlar x ve y eksenleridir.
unreal ve quake benzeri oyunlari, oynarken uc boyutlu bir dunya goruyoruz. tabiki goruntuler hala 2 boyutludur fakat derinlik hissi uyandirdigindan bu goruntulere 3d goruntu denmektedir. (3d images, 3d visualisation) derinlik hissi uyandirabilmek icin cesitli manipulasyonlara bas vurulmaktadir.
her hangi bir objenin veya bir alanin gercek anlamda 3d olmasi icin z ekseninde olmasi gereklidir ve 6 yonde hareket edilebilinmelidir. (six degrees of freedom (6dof)) bu yuzden bilgisayardaki 3d goruntulere sanal 3d adida verilmektedir.
bilgisayda 3d uygulamalar denince ilk akla gelen oyunlardir. fakat aslinda bir cok (onemli) alanlarda kullanildigi unutulmamalidir. ozellikle son yillarda gelisen teknoloji sayesinde mimari cizimler, tip uygulamalari, industriel uygulamalar gibi bir cok alanda kullanildigi ve giderek daha fazla kullanilacagi sanilmaktadir.
Çerezler küçük bilgi verici metinlerdir, bizim veya iş ortaklarımızın tarayıcınız aracılığıyla size ulaşmamızı sağlar.
Tarayıcınızdaki ayarları değiştirerek istediğiniz zaman çerez kullanımını engelleyebilirsiniz.
Genel Veri Koruma Yönetmeliği ile uyumlu aşağıdaki çerezleri kullanıyoruz:
- Temel çerezler: Web sitesinin tam olarak işlevsel olması için kesinlikle gereklidir.
- Opsiyonel Çerezler: İsteğe bağlı çerezlerdir ve web sitesini geliştirmemize yardımcı olur, ör. sizi kişisel olarak tanımlamadan web sitesindeki kullanım davranışınızın analiz edilmesi gibi.
Gizlilik politikamızdan daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz.